27. tammikuuta 2013

ME

kuva-2Oon jo vähän aikaa miettiny etten oo tehny kertaakaan semmosta minä-postausta. En oo edes varma mitä tämmösessä yleensä kirjotetaan, joten tää on melkosta sekamelskaa varmaankin. Tätä blogia yli vuoden kirjottanut henkilö olen siis minä, Lauri. Asun Hollolassa ja käyn lukion ekaa vuotta Tiirismaan lukiossa musiikkilinjalla. Musalinjalla olijana oon siis melko musikaalinen persoona ja oon ollu musiikin kanssa melko läheisissä tekemisissä ihan pienestä asti, kun olin muskarissa. Siitä vähitellen sitten tokalla luokalla hain musiikkiluokille ja siellä vietin ala-asteen, josta jatkoin vielä yläasteenkin läpi musiikkiluokalla. Yläasteen jälkeen mun eka toive oli päästä Tipalaan musalinjalle ja sehän siis toteutu. Lukioon pääsin 7,5 lukuaineiden keskiarvolla ja hyvin menneillä pääsykokeilla. Musa-ihmisenä soitan siis pääasiassa kitaraa ja laulan. Mä myös laulan bändissä nimeltä Kajo Ensemble. Musiikki on mulle semmonen omanlainen "rutiini" jota mä teen joka päivä, ihan vaa bussissa musiikkia kuunnellessa tai yksin kotona laulaessa hah.
IMG_1306
Musiikin lisäks toinen "harrastus" lähellä mun sydäntä on valokuvaus tietenkin. Mä hullaannuin valokuvaukseen varmaan eniten mun rippijuhlien jälkeen, koska sain rippilahjaksi järkkärin. Rippikesän sitten kuvailin sillä mun 600D rungolla ja 18-135 putkella ja olin tyytyväinen. Vähän aikaa tällä setillä kuvailin ja sitten rupesin kaipaamaan jotain uutta ja mullistavaa. Rippikesän jälkeen marraskuussa, kun oli mun synttärit, sain sitten lahjaksi Canonin 50mm 1.4 linssin. Se on ollu mun käytössä ahkerasti siitä hetkestä ikuisuuteen varmaan. Näillä kahdella sitten siinä kuvailin vähäsen aikaa ja lisäilin jatkuvalla syötöllä kuvia Facebookkiin ja sinne niitä kertyi varmaan yli 200 ja mulle ehdotettiin bloggausta. Aattelin että joo, tää voiskin olla hyvä idea, saisin jonkun paremman säilöpaikan mun kuville ja ne pääsis näytille muillekin ihimisille. Sillä perusteella nimittäisin mun blogia valokuvausblogiksi, en tiedä mitä mieltä muut on.
IMG_1310
Taas aikaa meni ja mun blogin käyttö vaan jatkoi kasvamistaan ja kuvausvimma sen mukana. Halusin myydä mun "kittiputken" ja ostaa sen tilalle hyvän zoomiputken. Sain lopulta mun kittiputken myytyä ja sen tilalle hankittua tuon Canonin 17-55 IS-putken. Oon ollut melko läheisissä väleissä sen kanssa lähiaikoina ja kuvaillut paljon sen kanssa. Vähitellen tuntuu että kasvan siitä yli ja että se täydentää liikaa tuota mun 50mm. Vähän aikaa sitten tajusin että hitsi, kun aina sanotaan että pitäis löytää se oma osa-alueensa mitä kuvaa, niin mä oon tosiaankin löytänyt sen. Mä tykkään kuvata ihmisiä. Sen myötä lähin innostumaan täyskennosista kameroista ja nyt mulla on tähtäimessä 5D mark II runko. (Jos halukkaita on, niin oon myymässä mun 600D ja 17-55). Oompas höpöttäny kameroista. Mä odotan tällä hetkellä kesää kun kuuta nousevaa. Sen lämpöä ja värejä, fiiliksiä ja kokemuksia. Oon myös asettanu itelleni päämääräks käydä salilla tarpeeks, että viitin käyttää kesällä hihattomia paitoja ilman että ne näyttää hölmöiltä. On mullaki suunnitelmat. Tän postauksen ideana oli siis kertoa jotain musta, mutta pääasiassa oon selittäny musiikista ja kuvista. Hmh, eipä se kai haittaa. Tällä hetkellä mulla ei oo mitään järkeviä kuvia tänne laittaa oikein kun itestäni. Mulla on koeviikko alkamassa kokeiden osalta ja täällä blogin puolella on luultavasti vähän hiljasempaa seuraava viikko. Koitetaan kaikki kestää. Tuun varmaan vuoden päästä kattomaan tätä tekstiä hymyillen ja naurahtaen mun silloselle itselleni, niinkun tein vähän aikaa sitten kun rupesin selaamaan mun blogia läpi, ihan ekoista postauksista lähtien. Mutta tästä nyt lopetan tämän tekstin, suuntaamalla sängyn pohjalle ja nukkumaan hyvin, koska huomena mä saan nukkua.
IMG_1272
Ps. Jos joku tarkkaavainen huomas, niin muutin tän blogin osotetta ja se on nykyään: laurikaijomaa.com . ( Bannerinkin R-kirjain on vinossa). Sen lisäks oon miettiny vähän aikaa jo, että tekisin tälle blogille Facebook-sivut, teitä lukijoitakin on kertyny jonkun verran. Mitä mieltä te ootte tämmösestä?

25 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. mau sie oot ku tämmösii tänne pistät !

      Poista
  2. toi vika kuva!! oooot niin komiiia :) t mä

    VastaaPoista
  3. omg lauri oot taas täydellinen ok

    VastaaPoista
  4. mun oli nyt iha pakko tulla kysyy et miks ihmeessä teet tälle blogilles facebook sivut ku sulla ei oo ees 300 lukijaa? :D:D:D yleensä ne facebok sivut tehää jos on suosittu blogi ja tuhansia lukijoita:) herätys nyt:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mitä se lukijamäärä kertoo että teenkö sivut vai en :D mä saan tehä facebook sivut vaikka mulla ois 6 lukijaa, miks sen blogin pitäis mikää feimi olla? just sayin'... ei kukaa määrittele mulle lukijamäärää millon mä _saan_ tehä tälle blogille facebook sivut, koska mä teen ne sillon kun mä ite haluun :)

      Poista
    2. + tekeeks 300 lukijaa sitte blogista suositun?

      Poista
    3. joo eihä siinä mitää,tee miten ite haluut ;D mua vaa vähä naurattaa mut eihä tää mun asia ookkaa onneks :)

      Poista
    4. hehheh no naurappa sitte hehehehehehehehe eh :)

      Poista
  5. oot mahtava ihminen Lauri, vaikken kovin hyvin tunnekkaa!:) oon kateellinen tolle sun pikkustudiolle... :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oo kiitos hurjana viivi ! :) mun "pikkustudio" on siis nimeltään mun huone, joten älä oo kateellinen :)

      Poista
  6. musta ois tosi hienoo päästä joskus sun kuvattavaks ku osaat ottaa niin upeita kuvia ihmisistä ja kameran käyttö luonnistuu aika hyvin sulta :-) mut meil on välimatkaa aika paljon eikä me oikee tunnettakkaa joten se ois varmaa aika hassuu :-D mut aina voin suunnitella ja tutustuu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oi mahtavaa !! aina voi tutustuu eikä se tapaaminenkaa varmaa mikää iso onglema ois :)

      Poista
    2. nii :) jos ei täs keväällä ehdi ni kesällähän sitä vapaa aikaa on et sillo ainaki vois :-)

      Poista
  7. Paljons pyydät tosta kamerasta? Laita joku "suunnilleen" -hinta jos et oikeeta hintaa viitti tässä paljastaa. Oletan et on ihan hyvässä kunnossa (?) :-D ps. mahtikuvia!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo tuo on hyvässä kunnossa :) kattelin millä porukka tommosia myy ja mitä ne uutena maksaa, ni voisin tosta pyytää semmosen 350-400 varmaa :) oot ilmeisesti kiinnostunu?

      Poista
    2. Hups, ei pitäny laittaa tota kommenttia kyllä anona haha! Oisin ehkäpä kiinnostunu, mutta en mee lupamaa mitää! Itellä ollu jo kaaaauan 550D ja se on aika loppuunkulutettu ni ois kiva sit ostaa tommonen suht samanlainen runko ku ei muihin varmaa varat riitä! Mietin vaa et onks tullu muita tarjouksia? En usko et saan rahoja täs pitkään aikaan kasaan kuitenkaa, mutta ilmottelen vaikka sitte, kun tuun taas joskus poikkeemaan täällä blogin puolella!! :-)

      Poista
    3. oo haha eisemitää vaikka anoilitki :D joo, ei mullakaa ton kaa hirvee kiire oo, oot eka joka tarjoo mitää. Aattelin kyllä että oisin voinu pistää sen johkin tori.fi sivulle vaikka myyntii mut taidan laittaa mun putken sinne ekana jos sä oot tosta rungosta innoissas :)

      Poista
  8. ei vittu mitä paskaa näytät iha muijalt joka o vitu ruma siis vitun ylimieline hurri

    VastaaPoista